Anasayfa

Perşembe, Aralık 01, 2011

Türk olmak ne demek? / Arslan BULUT



Bakınız Bilge Kağan ne diyor:
“Doğu’da Şantung Ovası’na kadar ordu sevkettim, denize ulaşmamıza az kaldı. Güneyde Tokuz Ersin’e kadar ordu sevk ettim, Tibet’e erişmemize az kaldı. Batı’da İnci Irmağı’nı aşarak Demirkapı’ya kadar gittim. Kuzeyde Yir Bayırku’ların toprağına ordu sevkettim... Bunca yerlere Türk adını, Türk şanını alıştırdım...”
Bundan 1250 yıl önce taşlara kazınmış “Bunca yere Türk adını, Türk şanını alıştırdım” sözü ne demektir? Anlaşılan o ki Avrasya coğrafyasında yaşayan kavimler, önce Türk devletinin kültür politikası sonucunda, Türk dili konuşmaya bununla birlikte Türklerin inancını benimsemeye başladı. Bunu benimseyenler Türk oldu, Türk çınarının dalı oldu, benimsemeyenler ise başka milletleri oluşturdu.
Bugünkü Türk devleti de “Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran halka Türk Milleti denilir” anlayışına ve millî birliğe dayanır.
Bu ilkeyi benimseyenler, kendi ırkî özelliklerini muhafaza etmek kaydıyla milliyet olarak Türk olur! Yani burada etnik bir düşünce yoktur. Milleti daha güçlü kılmak için birleştirme, bütünleştirme vardır..
Bunu anlayamamak, cahiller için mazur görülebilir belki ama belli bir seviyede eğitim görmüş insanların, siyasilerin Türklük kavramını etnik unsurlardan biri olarak göstermesi, hem milletin bir parçası olan o etnik unsurlara hem de Türk Milleti’nin tamamına yapılmış bilinçli bir ihanettir.
 Devamı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder