Anasayfa

Perşembe, Mart 18, 2010

Victor Hugo-Ağlamak İçin Gözden Yaş mı Akmalı?




Victor Hugo 1802 de fransa da doğmuş, bir çok baş yapıtı olan. (Bunlardan birkaçı, Sefiller, Notre Dame’ın Kamburu'dur.) Ölüm döşeğindeyken "Tanrı'ya inanıyorum, ahirete inanıyorum; fakat hiçbir kilise papazını başımda istemiyorum. Beni seven bütün dünya insanlarının gönülden dualarını bekliyorum. Bu benim için kafidir" deyip hayata gözlerini kapatan, edebiyat dünyasında önemli bir yeri olan yazardır. Victor Hugo hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya ve buraya tıklayabilirsiniz.

Son olarak sizlerle, Victor Hugo'nun dilimizden düşürmediğimiz kavramları içinde parlayan cevaplarıyla sorgulamış olduğu bir şiirini ve bu şiirinin seslendirilmiş olduğu bir video'yu paylaşıyorum. Buyrun okuyun, izleyin, dinleyin.

Ağlamak İçin Gözden Yaş mı Akmalı?

Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, malmı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mı olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş, kurşun olamaz mı?

Victor Hugo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder